Zgodba o astri seveda ni nova, a v novi preobleki naj bi avtomobil napisal novo poglavje v zgodovini Opla. Že zaradi bogate genske zasnove, saj se tudi novinec v veliki meri zgleduje po večji insignii, vse skupaj pa še nadgrajuje z dinamično in vsakodnevno uporabnostjo. Avtomobil je seveda nov ne glede na tesno povezanost s petvratno novo astro, v dolžino meri malo manj kot 4,7 metra, medosna razdalja pa znaša 2,69 metra (enako kot pri petvratni različici). Najpomembnejši pri avtomobilu te zasnove, ki se po dimenzijah počasi približuje že razredu višje - enako velja tudi za vso tehniko, vozne lastnosti in navsezadnje udobje potnikov spredaj in zadaj - pa je seveda prtljažni prostor. Ta je glavni razlog, zakaj se veliko kupcev odloča za nakup zaspanke in njenih tekmecev.

Glede na zunanje dimenzije niti ni presenetljivo, da je vanj mogoče spraviti od 500 do 1550 litrov prtljage. Svoje pri vsakodnevni uporabnosti naredi seveda še enostaven sistem zlaganja zadnjih sedežev flexfold. Sistem samodejno sprosti vpetje in posamično preklopi oba dela v razmerju 60:40 deljivega naslonjala zadnjih sedežev. Oplovi inženirji so sistem zasnovali tako, da pred podiranjem naslonjala ni treba odmakniti varnostnega pasu. Z naprej preklopljenima deloma naslonjala zadnjih sedežev znaša dolžina prtljažnika 1,83 metra, nosilnost avtomobila pa kar 642 kilogramov. Torej je nova astra sports tourer dinamični transportni avtomobil, ki se lahko kosa tudi s precej večjo (in dražjo) konkurenco.

Novi avtomobil pa mora imeti tudi ustrezno motorno paleto, torej ni presenetljivo, da bo nova astra sports tourer na voljo s kar štirimi dizelskimi in petimi bencinskimi motorji. Njihov razpon moči je od 75 kW (95 KM) do 132 kW (180 KM), mogoče pa je izbrati tudi pri Oplu že skoraj običajno različico s pogonom na utekočinjen naftni plin (LPG). Motorno paleto bodo dopolnili v začetku leta 2011, ko bodo ponudili tudi varčnejšo različico z 1,3-litrskim dizelskim motorjem in močjo 70 kW (95 KM), ki bo opremljen s sistemom start&stop.

Poleg bogate serijske opreme bo v novi astri seveda tudi veliko elektronskih pomagal vozniku, med njimi naj omenimo le sistem za zagotavljanje stabilnosti prikolice TSA, saj naj bi karavanska astra že zaradi svoje velikosti in zmogljivosti v prihodnje postala tudi pogosto vozilo za vleko takšnih ali drugačnih prikolic. Sistem TSA je zasnovan na osnovi sistema elektronskega nadzora stabilnosti ESC.

Prve astre sports tourer, avtomobil so zasnovali v Oplovem tehnično-oblikovalskem centru v Rüsselsheimu v Nemčiji, bodo izdelovali v tovarni v Ellesmere Portu v Veliki Britaniji, prvi kupci pa se bodo lahko novega štirikolesnika z zvenečim imenom veselili že decembra letos. Tudi v Sloveniji, kjer je za dan D predviden 21. december. Cene še niso znane, se pa v Nemčiji na primer začno pri 18.000 evrih (1,4 100 KM), najdražja astra ST pa stane 25.305 evrov (2,0 CDTi 160 KM).

Zgodbica o Zaspanki seveda ne bi bila popolna brez razbojnika Ceferina, ki se Oplovi zaspanki lahko prikazuje v obliki njenih najhujših tekmecev. A kot je zaspanka Frana Milčinskega - Ježka Ceferinu povrnila srce, lahko tudi Oplova zvezdica osvoji srca številnih kupcev. Dajmo ji nekaj časa, da ponovno zasveti v polnem sijaju. To si zasluži.