Zato smo se odločili, da po letu in pol profesionalne uporabe s serviserjem podrobno pregledamo motorno žago Makita EA4300F, eno izmed tridesetih žag, ki jih je pred letom in pol kupilo Gozdno gospodarstvo Postojna. Model EA4300F zapolnjuje vrzel med profesionalnimi žagami in tistimi za domače uporabnike. Manj kot pet kilogramov težka žaga z magnezijevim ohišjem skriva v sebi 2,2-kilovatni motor, ki proizvede tri konjske moči. V prvi vrsti je namenjena zahtevnejšim domačim uporabnikom za delo v domačem gozdu ali na kmetiji, očitno pa so z njo zadovoljni tudi profesionalci.

Bogdan Plesničar z GG Postojna pravi, da pregledana Makita največ časa preživi v gostem, tanjšem rastju: »Pretežno jo uporabljamo za čiščenje drobnega drevja, grmovja in podrasti. Na terenu je njena glavna prednost odlično razmerje med močjo in težo, s čimer manj obremenjuje sekača, k čemur pripomore tudi manj tresljajev in hrupa. Občasno jo uporabljamo tudi za redčenje, medtem ko debelejše drevje prevzamejo žage serije 5000.«

V rokah serviserja

V poslovalnici pooblaščenega serviserja Pil Impex na Škofljici se je Makite EA4300F lotil serviser Aleš Peklaj, ki je svoje delo začel s podrobnim zunanjim pregledom. Najprej je pregledal stanje amortizerjev. »Amortizerji so eden izmed ključnih elementov motorne žage. Slaba izdelava se tam zelo hitro pokaže, saj pride do zvijanja in drugih deformacij,« je pojasnil ob pozitivni oceni vseh treh kovinskih amortizerjev. Predvsem sprednja dva sta najbolj izpostavljena poškodbam, ki nastajajo pri vlečenju žage iz zaseka pri podiranju ali v stiku z vejami med kleščenjem in čiščenjem.

Na žagi je serviser opazil dve zunanji poškodbi – manjkala je mrežica, ki na katalizatorju lovi iskre, poškodovan pa je bil tudi plastičen lovilec verige na stranskem pokrovu. Mrežico je verjetno poškodovala kakšna veja, lovilec verige pa očitno kar nekajkrat služil svojemu namenu. »Videti je, da se je z žago veliko čistilo in delalo v drobnejšem rastju,« je že ob začetnem pregledu spoznal Peklaj. »Tudi barva na meču je obrabljena predvsem na konici, kar je značilno za takšno delo.« Rezervoarja za gorivo in olje nista kazala nobenih posebnosti, le filter za gorivo je več kot nujno potreboval zamenjavo. K dobremu stanju filtra goriva (in s tem celotne žage) veliko pripomore tudi čista odprtina za dotakanje goriva. Pred točenjem je namreč dobro z roba obrisati prah in žaganje, saj ju sicer z gorivom speremo v rezervoar. Serviser je pohvalil tudi odlično stanje zagonske vrvice in zobnika, s čimer je bil zunanji pregled končan. Čas je bil, da pogledamo pod pokrov.

Nekaj prahu, a brez opozorilnih znakov

Odstranili smo zadnji pokrov in zračni filter, nato pa se z orodjem lotili še uplinjača in zgornjega pokrova, da smo prišli do motorja. Treba je bilo zamenjati vžigalno svečko, drugih znakov obrabe pa nismo zaznali. Hladilna rebra so bila čista in brez poškodb, serviser pa ni posebnosti zaznal niti pri cilindru oziroma batu. S stanjem žage Makita je bil vsekakor zadovoljen. »Žaga kaže vse znake profesionalne uporabe. Je očiščena, a se vidi, da se pri delu ni varčevalo,« je dejal in pokazal na nekaj manjših udrtin na njenem spodnjem delu. Tudi ohišje ima nekaj prask, a magnezijevo ohišje takšne motorne žage zdrži tudi zelo resen udarec. Obraba se je torej najbolj poznala v okolici meča, pri čemer je Peklaj pojasnil da gre za kozmetične spremembe, ki ne dajejo vtisa, da bi lahko bilo z žago v kratkem kaj narobe. »Poškodovan lovilec verige, spredaj obrabljen meč in nekaj poškodb na rezilnih zobeh so zanesljivi znaki mnogih ur profesionalne uporabe v drobnejšem rastju. Slabo izdelana žaga v takšnih razmerah ne bi zdržala dolgo, saj pride do hujših deformacij meča in obrabe pogonskega zobnika, posledično pa se začnejo obrabljati vsi deli žage,« je pojasnil.

Za stanje žage odgovoren tudi uporabnik

Za stanje žage pa je nenazadnje odgovoren tudi njen uporabnik in za mnenje smo vprašali še Dušana Trstenjaka, ki na GG Postojna uporablja pregledano žago. Povedal nam je, da žaga v letu in pol ni bila servisirana, kot njeno največjo prednost pa je poleg dobrega navora izpostavil odličen zagon: »Žaga vedno vžge v prvo, pa naj gre za ogret ali hladen motor. To, da je zagon zanesljiv in zahteva manj sile, je res ena izmed najbolj opaznih lastnosti žage.«

Med servisnim pregledom po letu in pol uporabe in približno 1600 efektivnih delovnih urah z Makito EA4300F nismo zaznali nobenih težav. Menjava filtra za gorivo in svečke sodita med normalno letno vzdrževanje, poškodba stranskega zaščitnega pokrova pa je bila posledica intenzivne uporabe. Motorne žage se kupuje za bistveno dlje kot samo za dve ali tri sezone, kar z odlično oceno na servisnem pregledu in tremi leti garancije obeta tudi Makita EA4300F. Kdo ve, če ne bomo čez nekaj let na servisni mizi ponovno imeli prav te žage.

Jošt Bukovec