Vodenje in organiziranje družine je za starše težka naloga. Usklajevati morate namreč med delovnimi obveznosti vseh članov, izvenšolskimi dejavnostmi, sestanki in vrsto drugimi obveznostmi. Na srečo si lahko pripravite organizator, ki je enostaven za uporabo, vanj pa si zapišite tudi pomembnejše telefonske številke, da jih boste hitro našli, ko jih boste potrebovali.

Imejte vse pod nadzorom

Družinski organizator služi kot priročno mesto, kjer zapišete vse pomembne informacije, potrebne za delovanje vaše družine, kar vključuje urnike, koledarje, nakupovalne sezname, sezname za pripravo hrane in pospravljanje ter ne nazadnje pomembne kontaktne informacije družinskih članov, prijateljev in služb za nujne primere. Vsaka družina ima svojo rutino, zato se tudi organizatorji razlikujejo glede na potrebe in obveznosti članov družine. Najbolje je, če je organizator večja tabla, po kateri lahko pišete s flomastri in tudi sproti zbrišete informacije. Pritrdite jo na vidno mesto v kuhinji ali jedilnici, za večjo preglednost pa z različnimi barvami napišite imena članov in razdelite obveznosti po kategorijah za določen dan v tednu.

Večja preglednost opravil

Da je preglednost opravil večja, razdelite seznam na posamezne kategorije, izdelate pa lahko tudi več organizatorjev. Za začetek naredite mesečni koledar vseh sestankov, dogodkov in aktivnosti vsakega družinskega člana (šolske počitnice, rojstni dnevi). Naslednji ločen popis naj bo tedenski seznam gospodinjskih opravil, ki lahko vključuje popis vzdrževalnih del v vašem domu (čiščenje stanovanja, pomivanje posode, odnašanje smeti, košnja zelenice …). Temu seznamu lahko dodate nove kategorije ali pa naredite ločen mesečni popis za načrtovanje potovanj in družinskih aktivnosti (pikniki, zabave, kampiranje in drugo).

Kdo je za kaj zadolžen

Kategorije dodajte zraven seznama gospodinjskih opravil: za vsak dan posebej napišete, kaj bo predvidoma za kosilo in večerjo. Nato zapišite, kaj vse je za pripravo hrane potrebno postoriti in dodajte še seznam za nakupovanje živil. Ko so vse aktivnosti zabeležene, boste potrebovali le še nekaj organizacijskih sposobnosti, da k posameznim opravilom pripišete ime družinskega člana, ki je zanj zadolžen. Tako bo delo vedno natančno razdeljeno in noben od članov družine se ne bo mogel izgovoriti, da ni vedel, kaj je njegova naloga.

Vir: www.lifeorganizeit.com