Najpomembnejša je zagotovo vpeljava blagovne znamke Winotti, ki zajema vse že znane izdelke PVC Nagode – okna in vrata iz umetnih mas in aluminija ter aluminijasta polkna. Blagovna znamka je bila predstavljena predvsem z namenom večje prepoznavnosti znamke in znanja PVC Nagode, pod tem imenom pa poteka tudi nadaljnja širitev na italijanski in avstrijski trg. Stavbno pohištvo znamke Winotti je pravzaprav vse, kar predstavlja PVC Nagode – zanesljivo, kakovostno in praktično, vključuje pa tudi desetletno garancijo, ki zajema profile, barvo, okovje in zarositev stekla.

Tridesetletna življenjska doba

Izbira zanesljivega ponudnika PVC-stavbnega pohištva zagotavlja, da PVC-okna pustijo takšen vtis, kot ga morajo. To pomeni, da s kvalitetno izdelanimi in montiranimi okni kupec zares dobi takšne izolativne lastnosti, kot jih navaja proizvajalec. Okna iz umetnih mas v nasprotju z lesenimi zahtevajo bistveno manj vzdrževanja, saj je potrebno le občasno čiščenje okvirjev in oljenje gibljivih delov. V življenjski dobi oken so sicer predvideni še nekateri drugi posegi, a ti niso posebej zahtevni, nam je pojasnil vodja prodaje Marko Petkovšek.

»PVC-okna imajo življenjsko dobo do trideset let, pri čemer je treba približno po desetih letih zamenjati okovje, po petnajstih pa stekla – kar pa so cenovno dostopni in enostavni posegi. Za naše izdelke imamo rezervne dele na zalogi, sam poseg pa pri enostavnih oknih običajno traja 10–15 minut na okvir.«

Jamstvo za izolativnost s certifikati

Zanesljivi ponudniki stavbnega pohištva za njegove izolativne lastnosti jamčijo z različnimi certifikati – izdelki Winotti iz PVC Nagode imajo certifikat CE in IFT Rosenheim, tisti za uporabo na pasivnih hišah pa še poseben certifikat, ki priča o primernosti produkta za pasivno hišo. A dobro ime največkrat ustvarijo zadovoljne stranke, s čimer se strinja tudi Petkovšek: »Stranke so zaradi slabih izkušenj z nekaterimi podjetji vse bolj previdne in se o ponudniku običajno dobro pozanimajo, tako o bonitetah kot o izdelkih. Dejstvo je, da se je v zadnjih letih zelo zmanjšalo število resnih proizvajalcev PVC-oken in vrat, saj je kvaliteta povezana z velikim vložkom. Marsikatero podjetje je zaradi tega opustilo proizvodnjo v Sloveniji in jo preselilo v države s cenejšo delovno silo ali pa že izdelana okna kupujejo na vzhodu Evrope.«

»Tega mi nimamo v načrtu. Želimo dati predvsem večji poudarek na kvaliteto izdelkov in možnost večje izbire ter v omejenem obsegu oskrbovati lastne montažne skupine ali lokalne monterje, tako v Sloveniji in sosednjih državah kot tudi Švici, Nemčiji in Franciji. Svojo ponudbo in prisotnost širimo postopoma in premišljeno, saj si ne moremo privoščiti, da svoje ponudbe ne bi do potankosti poznali. Kupci so vse bolj ozaveščeni in izobraženi, tako da moramo poznati prav vse prednosti in omejitve naših izdelkov.«

Uporaba recikliranih materialov

Proizvodnja sodobnega PVC-stavbnega pohištva je usmerjena v uporabo recikliranih materialov in zmanjšanje okoljskega vpliva. V nekaterih evropskih državah že veljajo predpisi, ki določajo minimalno vsebnost recikliranih materialov v PVC-stavbnem pohištvu, pa tudi železni elementi se zamenjujejo z jeklenimi ojačitvami. Da pa je PVC vse bolj ekološko ozaveščen material, potrjuje tudi kompletna reciklaža odsluženih oken in vrat. Plastični okvirji se običajno predelajo v vodovodne in kanalizacijske cevi, prav tako se reciklirajo tudi steklo, okovje in materiali, ki so bili uporabljeni za montažo. Ne pozabimo pa niti na varčevanje z energijo enkrat, ko so okna že montirana in lahko znatno izboljšajo toplotno (in zvočno) izolativnost objekta. (jb)