Vlada z njim spreminja od 44 do 46 drugih zakonov. Katera številka je prava, niti sama ne ve, kar zgolj priča o tem, kako rokohitrsko in zato tudi površno se je Janševa administracija lotila pisanja tega zakona. Še bolj zgovorno o tem, da je ta mega- oziroma superzakon zgodovinskopravno skrpucalo, govori dejstvo, da je parlamentarna pravna služba nanj spisala doslej rekordnih 48 strani pripomb. Glavna poanta tega "M 48", kot poročilu zakonodajnopravne službe ljubkovalno pravijo vladni kritiki, so utemeljena opozorila, da je vsaj del njegovih členov v navskrižju z ustavo.

Toda vladna koalicija je za ta in še druga opozorila ostala gluha. Povsem očitno je, da je nič ne more odvrniti od tega, da bo brez ugovora izvršila odločitev predsednika vlade Janeza Janše, da se mora ta zakon sprejeti na izredni seji parlamenta 10. maja. Menda zato, da bi Janša predstavnikom komisije EU, ki naj bi Slovenijo obiskali prihodnji teden, pokazal, da njegova vlada resno sledi njihovim direktivam o zategovanju pasu. Pri doseganju tega cilja ni popuščanja. Niti za ped. Koalicija je tako gladko zavrnila vse predloge iz opozicije, da bi ta varčevalni zakon in z njim povezan rebalans 2012 preselili na redno zasedanje parlamenta, ki bo že v ponedeljek, 14. maja, kar bi poslancem omogočilo nekaj dni za bolj temeljit premislek o tem, kaj sprejemajo.

Rok do 10. maja je pomenil, da bo treba operacijo potrditve tega sicer obsežnega in po vsebini pravno zapletenega ter za mnogo ljudi občutljivega zakona izvesti po nespodobno naglem postopku. Zato so kljub opozorilom padli v časovno stisko, iz katere se je predsednik odbora za finance poslanec SDS Andrej Šircelj skušal rešiti tako, da je obravnavo tega zakona trmoglavo vlekel kar do pol štirih zjutraj, pa čeprav so bili takrat šele pri obravnavi 18. od skupno 270 členov zakona. Vladna dopolnila nanje pa so poslanci na tej seji odbora dobivali kar na mizo, tako da časa za razmislek o njih sploh niso imeli.

Zaradi morda namerne zmede lahko brez večjega tveganja zapišemo, da večina poslancev sploh ne ve, o čem je glasovala. V oči je zbodlo dejstvo, da vladni poslanci niti niso poskušali obrazložiti dopolnil, ki so jih formalno sami vložili - v resnici so jih zadnji hip spisali uradniki v ministrstvih - niti se razen zelo redkih izjem v razpravi sploh niso oglašali. Niso pa koalicijski poslanci prav nič omahovali, ko je bilo treba za to, da se opozicija čim bolj utiša, z glasovalnim strojem povoziti ali vsaj nepošteno zaobiti poslovniška določila. In, če se bo to nadaljevalo - malo je verjetno, da se ne bo - bo tako tudi jutri, ko se ves ta cirkus seli v veliko dvorano parlamenta. Seveda če bo Širclju do takrat sploh uspelo drugo obravnavo zakona pripeljati do konca.

Človek se ob tem res "varčevalno" sprašuje, čemu tak parlament, ki, mimogrede, neposredno stane 27 milijonov evrov na leto, sploh še potrebujemo, če se vse zmenijo in odločijo v Janševem kabinetu.