Novice.Dnevnik.si Debate/Kolumne

Vse me zanima, nič me ne briga

Kaj se pretvarja sopranistka

Odkar se je Katanec zjokal, ko mu je Zahovič v Seulu jebal mater oprostite moji latinščini, to je citat , nismo bili priča taki limonadi, kakršno je ob svojem odstavljanju insceniral Karl Erjavec.

 

Seznam nastopaško patetičnih izjav, prikritih z nenadkriljivo lažno skromnostjo in samopomilovanjem, polnim izmikanja, opravičevanja, pojasnjevanja, protiobtoževanja, jadikovanja, epohalnih nesmislov in neumnosti in nasploh bravur političnega populizma, ki jih je Erjavec izustil ta teden, je tako rekoč nepregleden.

Mene osebno so v mešanico najbolj dobre volje in največje osuplosti spravila zlasti tri Erjavčeva stališča. Prvo je bil njegov frontalni napad na Dnevnikovega Roka Praprotnika v torkovih Odmevih, ki da je vse te klevete o njem pisal po naročilu; naš Korl ne bi znal povedati, po čigavem, ampak DeSUS je s svojim zavzemanjem za upokojence pač "draga" stranka in kot taka mnogim trn v peti. Drugo je bila pripomba v Voduškovem Vročem stolu, da ministrska plača ne nudi kakšnega posebnega ugodja, da pa to še ne pomeni, da ne razume stiske ljudi, ki živijo s 300 evri. Pha, ena ničla gor ali dol! Nazadnje pa je ta sluzavec (prav tam) še rekel, da zelo ceni Boruta Pahorja in da ga bo podpiral do zadnjega. Absolutno! Za dobro odigrano vlogo žrtve je zelo pomembno, da pokažeš spoštovanje do eksekutorja.

Prvi vidik fenomena Erjavec je ta neznosna lahkotnost, s kakršno se je vživel v namišljeno vlogo glavnega junaka resničnostnega šova. Njegovo glumaštvo v tej zgodbi, ki po zdravi pameti ni drugega kot ena navadna in ušiva kadrovska zamenjava, govori o diskrepanci med realnostjo in predstavami, ki jih o sebi, o svoji fantastični funkciji in o nadčloveški pezi odgovornosti, ki jo prinaša, goji ubogi minister. Govorim o občutku samopomembnosti, o bodisi briljantno odigranem ali s šokantno pristnostjo podoživetem empatiziranju s to svojo vlogo, tako značilnem za kalibre tipa Artur Štern ali tista porno starleta.

Za ljudi iz Kmetije slavnih in za Erjavca nam bi po zdravi pameti smelo biti mar približno toliko kot za lanski sneg. Toda njihova neomajna prepričanost v lastno pomembnost, popularnost, všečnost, zanimivost, tako rekoč usodnost za življenja ljudi, ki jih obkrožajo v Erjavčevem primeru pa seveda še v zasluge za narod in predvsem v krivico, ki se mu dela , realno sliko popolnoma sprevrača. Čeprav gre za pocukrano in diletantsko opereto, ki na playback z govorno napako pôje o eni navadni in ušivi kadrovski zamenjavi, pa se sopranistka pretvarja, kot da gre za ustavno krizo, poskus državnega udara, kolaps vrednot in za nameček še sovražnika na mejah obenem.

In da ne bo pomote: do tega absurda je z vztrajanjem v vlogi nedolžne žrtve pripeljal Erjavec sam čeprav ne brez asistence. Pri tem so mu aktivno pomagali Šoltes, Pahor, koalicijske stranke (z njegovo vred) in še pol parlamenta. Nenazadnje pa tudi mediji, ki bi bili nori, če ne bi tej zgodbi sledili in je eksploatirali.

Tako kot je Erjavec prišel, tako bo tudi odšel. Prava reč. In hvala bogu. Še bolje bi bilo, če bi z njim vred odplaknilo iz vlade tudi DeSUS, ampak vsega pač ne moremo imeti naenkrat. Kljub temu pa je neverjetno, s kakšnim pravičništvom so začeli Erjavca mnogi zagovarjati. Kar naenkrat so prisebni ljudje začeli izpodbijati pristojnosti predsednika računskega sodišča in utemeljenost njegovih očitkov Erjavcu. Kar naenkrat so začeli izpodbijati odločitev predsednika vlade, da bo očitke (za razliko od predhodnika, soočenega s podobnim mnenjem istega organa o delu ministra istega resorja) upošteval. Kar naenkrat so začeli s prstom kazati na ministre, ki da so še večji diletanti kot Erjavec, s še več masla na glavi. Pri tem je nastala godlja zdaj veljavnih, zdaj neveljavnih argumentov, s katerimi nihče ni mogel nič dokazati.

In kako tudi bi! Dokazali bi lahko namreč samo eno: da gre za politiko kot brutalno, a prefinjeno igro moči, v kateri je konkretna in aktualna žrtev pač Erjavec. Zakaj prav on in zakaj prav zdaj? Zelo preprosto: nedvomno je (bil) v vladi z DeSUSom vred najšibkejši člen, ki pa se ga niso mogli znebiti že prej, ne da bi ogrozili koalicijo, ne da bi naredili vtis, da ga odstavljajo iz gole politične objestnosti, in ne da bi si pri tem naprtili nasprotovanje medijev.

Situacija je dozorela. Erjavčeva ura je odbila. Planeti so bili v konjunkciji.

Sočustvovanje z Erjavcem je pokazalo, zakaj se politikom izplača biti simpatičen klovn, sproščen vic-maher iz sosednje ulice, raje čustven in gobčen tehnokrat kot pa pameten in sposoben strokovnjak ter teflonsko trpežna, multipraktična deklica za vse, ki se nikoli ne pritožuje, dokler je dokončno ne poženejo od hiše. Erjavec je študijski primer, kako lahko gre človek vsem na živce, a mu kljub temu dolgo časa vse uspeva, potem pa se s pomočjo PR-manevra množici na lepem zasmili. Res je, da se v Sloveniji najbolj izplača biti žrtev toda še bolj res je, da se to ne izplača vsakomur. V tem smislu je bil Karl Erjavec originalen, če že ne paradigmatični model slovenske politične prebrisanosti.

Dodaj v: Digg del.icio.us Technorati Reddit

Prijavite napako v članku »

Komentarji
  1. polona.jamnik sobota, 09.01.2010 ob 09:58

    Danes pa s kolumnistom popolnoma soglašam.

    1. Shrek sobota, 09.01.2010 ob 13:47

      Res je le, da se meni prav nič ne smili. Tip pač ne more več prodajati gnilobe.

  2. GROF THURN sobota, 09.01.2010 ob 11:40

    Kmetija slavnih in Kmetija Boruta Pahorja je isti šmorn.

  3. notranji sovražnik sobota, 09.01.2010 ob 12:20

    Če bi bil problem samo erjavec, ne bi bilo problema. problem je, ker je isti klovn pahor in bolj ali manj vsa naša politika. erjavcu je KGB trojica pred volitvami očitala odgovornost za afero patria, le nekaj dni kasneje pa so se začeli z njim mirno pogovarjati o oblikovanju koalicije. (dvojna) morala, da te kap. če bi KGB-jevci ne bili isti klovni kot erjavec, niti slišati ne bi hoteli zanj, četudi bi pahor moral vrniti mandat za sestavo vlade. v državah, kjer politiki niso slamanti klovni kleptomanskih botrov, ki vlečejo niti iz ozadja, se zgodi tako. če kakšnega kompromisa politika, ki želi ostati verodostjna, ne sme storiti, je to kompromis, ko gre za sum zlorabe oblastnega položaja za osebne koristi, lastne in svoje klientele. pahor je tako kompromis naredil že s samim oblikovanjem koalicije, v katero je povabil erjavca. naredil ga je tudi s slavno retorično bravuro glede GG, za katerega je izjavil, da koalicija nima časa, da bi se ukvarjala s tem. res genialno - za klovna seveda... ampak butale so poseben kraj: klovni so tam kralji in privilegirana sorta. dajmo naši klovni! dol njihovi!

  4. Perogrizec sobota, 09.01.2010 ob 12:56

    Mediji, z Dnevnikom na čelu, zgodbi niso le (marljivo) sledili, ampak so jo razkrili. Tako so se, prve dni afere Erjavec, TV prispevki o vaškobebčevskem ministru, začenjali z ... po poročanju Dnevnika ... nakar je sledilo razkritje računskega sodišča, še več dokazov v časnikih in tako dalje..., vse do vrhunca, ki naj bi očistil Republiko nesposobnih ljudi na odgovornih položajih in postavil nove standarde.
    Lepo. Zelo. Skoraj prelepo, da bi, razmišljujoč, posameznik temu (slepo) verjel. A kaj ko se, ob pogledu/misli na svoje politične idole, mega zvezde in edini razlog (njihovega) bivanja na zemlji , pri večini volivcev (pa tudi novinarjev in komentatorjev) sproži samodejna cerebralna blokada, ki jih, na nek način, ščiti, tako pred spoznanjem kot tudi posledično blaznostjo, ali vsaj hudo nejevoljo, največkrat izraženo z butanjem z glavo ob trše predmete ter ostalimi (ne)zdravimi aktivnostmi...

  5. eq1 sobota, 09.01.2010 ob 13:15

    tudi sam nisem fan erjavca, toliko nestrpnosti do njega zaradi drugacnega nacina artikulacije pa sigurno ne nosim v sebi. tudi ce bi jo nosil, se mi ne bi zdelo primerno jo javno izjaviti.
    me pa zanima kje je bil s podobnimi komentarji o erjavcu v zadnjih 5 letih gospod 'kraljevic' marko? ko je bivsi minister na dnu, je najlazje kritizirati. pa tudi najbolj hinavsko.

    kar se tice erjavca, kot politicne figure, se mi zdi da je svojo vlogo odigral izvrstno. ostati minister po vseh teh napadih in aferah je ogromen uspeh, ki samo pove o tem da se je znal ubraniti, kar tudi pomeni da se je dobro zavedal svoje pozicije in pozicije njegove stranke. iz tega zornega kota dobi oceno 10/10, ker sta in jansa in pahor bila pod vecnim sahom iz njegove strani.

    bi pa tako kot vedno v komentarjih povdaril na avtorjevo hipokrizijo:
    ..."Erjavec je študijski primer, kako lahko gre človek vsem na živce, a mu kljub temu dolgo časa vse uspeva,"...
    studijski primer si ti, ker bi stavil da je med ljudmi ki poznajo crnkovica vecji odstotek tistih ki jim gre na zivce, kot pa pri erjavcu. kako pa "uspeva" crnkovicu ostati kolumnist dnevnika pa je za mene vprasanje za mio. dolarjev.

    ..."Sočustvovanje z Erjavcem je pokazalo, zakaj se politikom izplača biti simpatičen klovn,"...
    ce je erjavec simpaticni klovn je marko podoben zlonamernemu klovnu krusty-ju iz simpsonovih, ali se bolj zlobnemu klovnu iz romanov stephena kinga.

  6. kislec sobota, 09.01.2010 ob 14:00

    eq1 : studijski primer si ti, ker bi stavil da je med ljudmi ki poznajo crnkovica vecji odstotek tistih ki jim gre na zivce, kot pa pri erjavcu. kako pa "uspeva" crnkovicu ostati kolumnist dnevnika pa je za mene vprasanje za mio. dolarjev.

    S tem se strinjam, samo 'kraljevic' marko nas ne košta (z vso kolateralno škodo vred) niti 1% Kovelna.

    1. eq1 sobota, 09.01.2010 ob 15:25

      sam se tudi strinjam da en minister lahko naredi vec kolateralne skode kot kolumnist. povdaril sem samo da je po ministrovem koncu lahko vsak novinar frajer in pove marsikaj, kar ni znal v zadnjih petih letih.
      crnkovica komentiram izkljucno kot potrosnik in bralec objektiva v dnevniku, za katerega placam nekaj evrov na teden.
      res je tudi da lahko preskocim njegovo polovico strani, sam ce sem jo ze placal imam moznost povedati da njegovo pisanje ni vredno niti enega centa, ki jih dam za njegovo kolumno.

  7. zomirp sobota, 09.01.2010 ob 14:13

    @eq1 Čeprav se strinjam z vami glede Crnkovičeve 'hinavščine', pa mu vendar tokrat priznavam dobro karakteristiko klovnskega ministra. Mislim pa, da je pred časom o 'Kahlu' že napisal marsikatero kritično. Ta vsekakor ni prva.

    1. eq1 sobota, 09.01.2010 ob 15:13

      zomirp
      na "grobo" sem pregledal arhiv crnkovicevih kolumn od l. 2005 in erjavcev priimek je bil omenjen samo 2x. enkrat kot eden med 3 priimki, ki jih crnkovic ne bi rad videl v vladi pa se enkrat posredno pri kritiki DeSUSa. te dve kolumni imajo manj "pridevniikov", ki jih je uporabil za karla v tej kolumni.

    2. eq1 sobota, 09.01.2010 ob 15:28

      Citat:
      zomirp
      ... te dve kolumni imajo manj "pridevniikov", ki jih je uporabil za karla v tej kolumni.

      mislil sem povedati neprimerno manj.

  8. balrog sobota, 09.01.2010 ob 22:27

    Erjavec je Damjan Murko slovenske politike: vsi se strinjamo, da bolj ponesrečene karikature mati v Sloveniji še ni rodila, obenem pa ta isti Murko (Erjavec) jaha na medijskih krilih tega zgražanja in norčevanja iz samega sebe in nabija popularnost zaradi burkaštva samega.

    Ali da obrnemo vic - v šov biznisu in politični podvrsti tega cirkusa ne obstaja takšna stvar, kot je slaba publiciteta.

  9. alfa nedelja, 10.01.2010 ob 10:23

    Erjavec je pač odslužil in mafija ga bo zdaj odvrgla. Novinarji kot sta Praprotnik, Crnkovič itd. pa so malarji, ki morajo zadevo naslikati tako, da bo ljudstvu všečna in sprejemljiva. Vsak pač igra svojo vlogo. Tačas ko je Erjavec s svojo stranko blokiral vlado JJ v korist nomenklature je bil junak, zdaj je pa pač bedak. Kot je rekel mafijec drugemu mafijcu, ki ga je hotel ustreliti: To ni osebno, to je biznis. Zdaj pa še vprašanje: Zakaj so Erjavca sploh vzeli v vlado? Zdaj ko se vse bolj kaže, da je črka J bila navadna laž, ki je odločila volitve je treba sprožiti dimne bombe, ki naj ljudstvu kratke pameti in še slabšega spomina spomina preprečijo spoznanje resnice. V Sloveniji objektivna resnica ne obstaja, resnico nam malajo malarji. Tako so iz Ertla namalali človekoljuba, branilca človekovih pravic in tako naprej. Če se bo šefom mafije zahotelo bi lahko postal še mati Tereza. Erjavec je zdaj nastradal, mafija ne odpušča. Se je pa izkazalo, da je količina dima pri likvidaciji Erjavca premala, zato je jurišnik Praprotnik napadel še vrh slovenske vojske. Za vsakega nosilca funkcij v naši ubogi državi obstajajo dokumenti, ki jih lahko mafija lansira po potrebi. Ta Matkov dokument je nekje čakal na uporabo. Kaj v njem piše je bolj ali manj zavito v meglo. Človek lahko z začudenjem gleda izdelke naših malarjev-novinarjev, ki so dognali, da so Patrie zanič. Ker pa ne živimo več v času poštnih kočij, ampak interneta, lahko hitro izvemo, da so Patrie odlični oklepniki, ki so se v rokah Poljakov v Afganistanu zelo izkazali. Seveda se ne imenujejo Krpan ampak Rosomak. A to nas ne briga, mi verjamemo našim malarjem.

  10. Emil S. nedelja, 10.01.2010 ob 23:47

    Alfa, ne nakladaj, nič se ne kaže, da je črka J navadna laž, pač pa je nekdo vse bolj nervozen, ker ne uspe ustaviti finskih preiskovalno-sodnih mlinov ...

    In, mimogrede, nekdo je tudi moral vedeti, kaj se dogaja glede Pathije ... saj cena ni bila le 278 evrov, da PM alias J ne bi imel popolnega pregleda nad situacijo ...

  11. zmali ponedeljek, 11.01.2010 ob 09:34

    Daj Crnković ne seri. Očitno nimaš kaj pisati pa po svoje zopet pišeš o Erjavcu! Dejstvo je, da se je koalicija odločila,da eliominira moteč element znotraj nje,argumente pa so s pomočjo različnih zaveznikov sproducirali ter jih imajo še na zalogi! Toda račun se jim ne bo izšel,ker ljudje so počasi spoznali kako podla in sprevržena je ta politika! Bumerang bodo dobili tako ali tako na volitvah. Največja tragika celotne zadeve pa je to,da ta koalicija nima prave strategije izhoda iz krize! To pa je problem in s produciranjem afer se tega ne da več prikriti! Tudi vi novinarji,pa če se še tako trudite te resnice ne morete prikriti. Nihče od vas, pa nima j..c,da jim jasno in glasno pove, da je čas da odidejo! Čimpreje tembolje za Slovenski narod!

  12. alfa ponedeljek, 11.01.2010 ob 12:03

    Alfa, ne nakladaj, nič se ne kaže, da je črka J navadna laž, pač pa je nekdo vse bolj nervozen, ker ne uspe ustaviti finskih preiskovalno-sodnih mlinov ...

    In, mimogrede, nekdo je tudi moral vedeti, kaj se dogaja glede Pathije ... saj cena ni bila le 278 evrov, da PM alias J ne bi imel popolnega pregleda nad situacijo ...

    Finci so se umaknili na Finsko, istočasno pa so namočili svojega glavnega informatorja Kosa.

    1. dolhermitja ponedeljek, 11.01.2010 ob 15:38

      Citat:
      Finci so se umaknili na Finsko, istočasno pa so namočili svojega glavnega informatorja Kosa.

      Zdravo "alfa"!
      Ali prosim razložiš, kako so Kosa namočili. Pa še nekaj stvari razloži:
      1. Ali bi za 278 mio€ dobili potrebno in z NATO-m dogovorjeno oklepno enoto (eno do dve)?
      2. Ali je bil predvideni nakup gospodaren?
      3. Kako se je na sedežu finske Patrie znašla ponudba sistemske tehnike, ki je bila na razpisni komisiji.
      To te sprašujem zato, da bom lahko Kučana, F21, Kosa in Cvikla tožil, ker so me oropali najboljše vlade na svetu.
      Hvala in LP,
      Mitja

  13. alfa torek, 12.01.2010 ob 07:59

    Zdravo dolhermitja!

    1. Ali bi za 278 mio€ dobili potrebno in z NATO-m dogovorjeno oklepno enoto (eno do dve)?
    Na to tvoje vprašanje je odgovoril že minister Erjavec. Takšni oklepniki bi stali 100 mio. Eur več. Nerodno je, da jih nismo imeli, zato so pač kupili v okviru vsote, ki jo je odobril parlament. Naj ti še enkrat razložim. Vozilo Patria ima modularno konstrukcijo, zato še ni nič zamujenega. Vse Patrie, ki so naročene lahko opremimo s topovi, seveda ob primernem doplačilu. No monney, no honney.

    Ali je bil predvideni nakup gospodaren?
    Govoriti o gospodarnosti nakupov orožja je težko. Nakupi orožja so praviloma negospodarni, saj večina orožja konča na odpadu. Problem nastane samo takrat, ko ga rabiš pa ga nimaš.

    Kako se je na sedežu finske Patrie znašla ponudba sistemske tehnike, ki je bila na razpisni komisiji.
    To te sprašujem zato, da bom lahko Kučana, F21, Kosa in Cvikla tožil, ker so me oropali najboljše vlade na svetu.

    To vprašanje rešujejo policaji že dve leti. Te ponudbe so bile poslane na MORS in ne v Janševo pisarno.

Dodaj komentar

Za komentiranje morate biti prijavljeni.

Dnevnik.si