Spletna mesta družbe Dnevnik, d.d., uporabljajo piškotke

Nova evropska direktiva zahteva, da od vas pridobimo soglasje za namestitev piškotkov na računalnik in vam omogočimo upravljanje z njimi. Dnevnik, d.d., uporablja piškotke, ki so nujno potrebni za delovanje strani, analitične piškotke, ki nam olajšajo izboljševanje uporabniške izkušnje, ter piškotke zunanjih partnerjev, kot so oglasni piškotki, s katerimi vam ponujamo relevantne oglase.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov.

 Strinjam se

  • Kaj so piškotki in kako delujejo »

    Piškotki so majhne tekstovne datoteke, ki jih vaš računalnik shrani ob prvem obisku spletne strani. Z njihovo pomočjo si spletna stran zapomni vašo napravo in nastavitve, ki ste si jih izbrali.

  • Spremeni nastavitve piškotkov »

    Nastavitve piškotkov lahko kadarkoli spremenite tudi na povezavi »O piškotkih« na dnu strani.

RSS

Ograja, ki "odpihne" burjo

Protivetrno zaščito na viaduktu Črni Kal bodo preverili v tujini

ČRNI KAL - Viadukt Črni Kal, največji most na slovenskih avtocestah, že nakazuje svojo veličino. Graditelji so doslej postavili enega enojnega in pet dvojnih stebrov od enajstih, na katerih se bo viadukt, dolg dober kilometer, bočil nad Osapsko dolino. Vsi stebri, od katerih meri najvišji kar 90 metrov, bodo dokončani v drugi polovici leta.

Načrtovalci viadukta so morali ob tako visokem objektu posebej poskrbeti za zaščito pred burjo. Vozila bo varovala od dva do tri metre visoka prozorna protivetrna ograja v obliki polovične elipse. Njeno učinkovitost bodo preverili na modelu v laboratoriju (vetrovniku). Kot pravi Marjan Pipenbaher iz inženirskega biroja Ponting, ki je zmagal na natečaju za izbiro projekta, se bodo odločili bodisi za razvojni inštitut Arsenal na Dunaju bodisi za inštitut za aerodinamične raziskave na Danskem, kjer so na primer raziskali vpliv vetra na največjem mostu v Evropi Oresund. Upoštevali bodo tudi obliko ograje na avtocestnem viaduktu Mellan v Franciji, ki stoji na dvesto metrov visokih "nogah". Ograja bo sicer široka 30 centimetrov, vmes bo od 10 do 25 centimetrov zračne blazine, ki bo razbila tok vetra v drobne turbulence in za 40 do 60 odstotkov zmanjšala njegov pritisk na vozila. Protivetrna zaščita bo prenesla udarce burje s hitrostjo do 150 kilometrov na uro. Doslej so na stebrih izmerili največjo hitrost vetra 80 kilometrov na uro, načrtovalci pa so upoštevali, da lahko burja piha še za polovico močneje, tako da bo zaščita res kar najboljša. Stroški za vetrno zaščito in raziskave so že vključeni v ceno viadukta, ki bo stal 4,5 milijarde tolarjev. Dela na mostu lepo napredujejo, je povedal Vid Sulič, direktor projekta primorskih avtocest, tako da bo do konca aprila zgrajena tudi voziščna plošča, ki iz primorske smeri že pokriva 250 metrov leve polovice viadukta. Skupaj z odsekom Klanec-Črni Kal naj bi osapskega velikana odprli konec prihodnjega leta, v Darsu pa si želijo, da bi hkrati prerezali trak tudi na odseku Črni Kal-Ankaran, s čimer bi bila avtocestna povezava s Primorsko končana. Od enajstih stebrov črnokalskega velikana jih je šest že dokončanih. <%I> <%I> Foto: Bojan Velikonja
Reproduciranje, povzemanje in citiranje vsebin je dovoljeno ob pogojih in na način, ki so navedeni tukaj.

Komentarji

Uredništvo Dnevnik.si spodbuja razpravo uporabnikov o novinarskih prispevkih. Uporabnike poziva, naj pri izražanju mnenj upoštevajo pravila komentiranja. V prizadevanju za preprečevanje sovražnega govora na spletu, ki je po zakonu kazniv, smo se pridružili nacionalnemu projektu Spletno Oko. S klikom na gumb Spletno Oko lahko prijavite komentar, za katerega domnevate, da je sovražen. Prijavo prejmeta upravitelj portala in prijavna točka Spletno Oko, ki jo obravnava le v primeru izpolnjenih kriterijev domnevno nezakonite vsebine.

Prijavi sovražni govor