Bogovič je danes pojasnil, da je Krajčiča pred kratkim povabil na razgovor, kjer sta ugotavljala, da ima naravovarstvena stroka veliko težav z energetiki, infrastrukturo ter da so ti konflikti vgrajeni v naš prostor že desetletja ter se stopnjujejo. Kot eno od možnosti reševanja tovrstnih težav sta omenila menjave na vrhu takih institucij.

"V tem kontekstu sva govorila o možnosti odhoda, s katero se je strinjal tudi Krajčič, ter obenem znotraj zavoda in sistema iskala novo perspektivo zanj. Nisva govorila o nobenem roku, o nobenem ultimatu," je pojasnil Bogovič in dodal, da je Krajčič dan po tem sestanku v pogovoru z državno sekretarko dejal, da si bo najbrž premislil glede odhoda s funkcije direktorja.

Minister je ocenil, da bi menjava morebiti ublažila napetosti v samih postopkih in da bi mogoče pogovor lažje stekel. "To je bila želja, brez političnega pritiska," je še dodal Bogovič.

Krajčič je danes pojasnil, da mu je minister "zelo korektno predlagal, da se z mesta direktorja umakne", vzrok naj bi bile težave pri umeščanju obvoznice Škofljica v prostor. "Razlog za moj umik bi bil političen, da bi se potem stvari na političnem področju drugače, lažje odvijale. Škoda je, da se je tu zavod pojavil kot akter pri političnih manevrih, ker mi smo strokovna organizacija," je izpostavil Krajčič je dodal, da je obvoznica očitno vroč kostanj in da bi bilo neprijetno, da bi na delu, kjer bi politika morala odigrati svojo vlogo, postal zavod talec političnih prerivanj.

O pritistih na Krajčiča smo poročali tudi v Dnevniku. Več si lahko prebrete v članku Z buldožerjem nad škofljiško obvoznico.

Svet zavoda ne podpira ministrove zahteve po odstopu Krajčiča, ker da za to ni nikakršnih strokovnih, poslovnih oz. drugih razlogov. Svet je obenem ugotovil, da je zavod v primeru obvoznice mimo Škofljice dosedanje delo opravil pravočasno in v skladu z zakonskimi pooblastili.

Krajčič je na četrtkovi seji svet tudi seznanil s poročilom zavoda o opravljenih strokovnih nalogah v zvezi z umestitvijo obvoznice v prostor. Kot kaže poročilo, je v postopku priprave državnega prostorskega načrta za obvoznico zavod izdal pozitivno mnenje o ustreznosti okoljskega poročila že leta 2008.

Uradni postopek umeščanja obvoznice v prostor se po tem datumu ni nadaljeval. Priprava okoljskega poročila za že leta 2010 usklajeno optimizirano traso, ki ga po naročilu investitorja izdeluje zunanji izvajalec, se je začela šele letos, pojasnjujejo na zavodu.

Kot je zavod zapisal v današnjem sporočilu za javnost, se je tvorno vključeval tudi v iskanje optimalnejših prometnih rešitev ter opozarjal, da nekateri postopki v zvezi s presojanjem variantnih rešitev ne sledijo evropski zakonodaji in da to utegne ogroziti črpanje kohezijski sredstev za izgradnjo ceste.