Spletna mesta družbe Dnevnik, d.d., uporabljajo piškotke

Nova evropska direktiva zahteva, da od vas pridobimo soglasje za namestitev piškotkov na računalnik in vam omogočimo upravljanje z njimi. Dnevnik, d.d., uporablja piškotke, ki so nujno potrebni za delovanje strani, analitične piškotke, ki nam olajšajo izboljševanje uporabniške izkušnje, ter piškotke zunanjih partnerjev, kot so oglasni piškotki, s katerimi vam ponujamo relevantne oglase.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov.

 Strinjam se

  • Kaj so piškotki in kako delujejo »

    Piškotki so majhne tekstovne datoteke, ki jih vaš računalnik shrani ob prvem obisku spletne strani. Z njihovo pomočjo si spletna stran zapomni vašo napravo in nastavitve, ki ste si jih izbrali.

  • Spremeni nastavitve piškotkov »

    Nastavitve piškotkov lahko kadarkoli spremenite tudi na povezavi »O piškotkih« na dnu strani.

RSS

Posnetki vladnih sej na portalu YouTube: Dostop naj bi imele zgolj tri osebe

Ljubljana -  Dostop do programa Spectiva, s katerim naj bi po neuradnih informacijah časnika Delo ukradli posnetke vladnih sej, so imele po besedah generalne sekretarke vlade Helene Kamnar tri osebe. Za to nima neposrednih dokazov, nima pa tudi podatkov o tem, za koga natančno gre, saj je oboje moč ugotoviti z računalnikom, ki je še pri policistih, je dejala.

(Foto: YouTube)

S pomočjo računalnika je po besedah Kamnarjeve mogoče ugotoviti tudi, v katerem obdobju je imela posamezna oseba omogočen dostop.

Po poročanju Dela so namreč viri blizu ljudi, ki so sodelovali v interni preiskavi, razkrili, da je do julija 2009 obstajala zelo verjetna možnost odtujitve posnetkov, ki so bili kasneje objavljeni na spletnem portalu YouTube, s programom Spectiva. Dostop do tega programa je bil po pisanju Dela zelo omejen, dva človeka iz vrha prejšnje vlade, ki sta ga uporabljala in sta lahko od doma neposredno spremljala seje vlade, pa sta po podatkih časnika že identificirana.

Generalni sekretar vlade Janeza Janše Božo Predalič je zatrdil, da nima informacij o tem, kdo bi lahko imel dostop do programa. Vodja slovenskega centra za obravnavo omrežnih incidentov SI-CERT Gorazd Božič pa je dejal, da bo zanimivo slediti, kdo in kdaj je ta program namestil, kam so odtekale informacije in kaj se da iz določenih shranjenih podatkov oz. omrežne komunikacije še ugotoviti. Sam sicer še nima izkušenj s programom Spectiva. SI-CERT je sicer kot del javnega zavoda Arnes za vlado tudi dosegel umik posnetkov s spleta, je pojasnil Božič.

Na podlagi leta 2010 podpisanega sporazuma namreč opravljajo naloge odzivanja pri računalniških incidentih na omrežjih državne oziroma javne uprave, umik objav posnetkov, ki so v lasti slovenske vlade, na portalu pa so dosegli tudi s sklicevanjem na ameriške predpise o varstvu avtorskih pravic, pojasnjuje strokovnjak. V preiskavi o tem, kako so posnetki sploh prišli na splet, pa SI-CERT ne sodeluje, čeprav so svojo pomoč ponudili, saj imajo kontakte pri ameriških organih pregona, je še dodal Božič.

Možnih več odjemnih mest

Vlada se je sicer na četrtkovi seji seznanila s poročilom generalnega sekretariata vlade o objavi posnetkov sej vlad na portalu YouTube. Iz poročila izhaja, da vlada ne more natančno ugotoviti, kdo je odtujil in objavil posnetke, zato bo počakala na izsledke pristojnih organov pregona. V poročilu generalni sekretariat vlade ugotavlja, "da je možnih več odjemnih mest in različnih načinov prenosa posnetkov izven generalnega sekretariata vlade, vendar je iz kakovosti objavljenih posnetkov in nekaterih drugih značilnosti posnetkov mogoče z veliko verjetnostjo trditi, da so bili posnetki sej vlade odtujeni po tem, ko so bili primerno obdelani v snemalnici".

Posnetki delov sej vlad so bili na portalu YouTube objavljeni 3. decembra lani, na sejah pa so bila med drugim obravnavana tudi gradiva z oznakami zaupnosti. Ker je obstajal sum storitve več kaznivih dejanj, je generalni sekretariat vlade štiri dni pozneje na pristojno okrožno državno tožilstvo podal kazensko ovadbo zoper neznanega storilca ter o dogodku obvestil upravo kriminalistične policije in Urad za varovanje tajnih podatkov. Vlada je posredovala tudi pri upravljalcih portala YouTube in po šestih dneh dosegla, da so bili posnetki umaknjeni s portala. Še isti dan so bili sicer objavljeni še enkrat, ponovno pa umaknjeni po še eni intervenciji vlade.

Reproduciranje, povzemanje in citiranje vsebin je dovoljeno ob pogojih in na način, ki so navedeni tukaj.
Povezani članki
Vlada ni uspela ugotoviti, kdo je posnetke sej objavil na YouTube Lokalno

Vlada ni uspela ugotoviti, kdo je posnetke sej objavil na YouTube

Vlada se je na današnji seji seznanila s poročilom generalnega sekretariata vlade o objavi posnetkov sej vlad na spletnem portalu YouTube. Iz poročila izhaja, da vlada ne more natančno ugotoviti, kdo je odtujil in objavil posnetke, zato bo počakala na izsledke pristojnih Več »

Top 10 Dnevnikovih videov 2011: Janković, Janša, Gadafi in YouTube Lokalno

Top 10 Dnevnikovih videov 2011: Janković, Janša, Gadafi in YouTube

Videi, ki so letos dosegli največ ogledov, so se kajpada sukali okrog tem, ki so tudi sicer najbolj burile slovensko (in nekatere svetovno) javnost. Glede na rezultate bi lahko takole opisali recept za uspeh: kilogram Janše, liter Jankovića, dobro premešamo v času volitev, dodamo kontroverznost in... Več »

Komentarji

Uredništvo Dnevnik.si spodbuja razpravo uporabnikov o novinarskih prispevkih. Uporabnike poziva, naj pri izražanju mnenj upoštevajo pravila komentiranja. V prizadevanju za preprečevanje sovražnega govora na spletu, ki je po zakonu kazniv, smo se pridružili nacionalnemu projektu Spletno Oko. S klikom na gumb Spletno Oko lahko prijavite komentar, za katerega domnevate, da je sovražen. Prijavo prejmeta upravitelj portala in prijavna točka Spletno Oko, ki jo obravnava le v primeru izpolnjenih kriterijev domnevno nezakonite vsebine.

Prijavi sovražni govor