Potočnika AAG obenem predlaga v izbor za najbolj neekološko osveščeno osebnost leta 2011. Kot je poudaril predsednik AAG Vojko Bernard, je Potočnik zavestno ravnal proti svoji državi in kršil njeno ustavo. "Potočnik je predlagan za najbolj črno osebo v zvezi z varovanjem okolja pri nas, ker je lagal v zvezi s pomembnim okoljskim problemom, to je umeščanjem plinskih terminalov v Tržaški zaliv," pa je na novinarski konferenci danes v Ljubljani poudaril član AAG in okoljevarstvenik Franc Malečkar.

V AAG so pojasnili, da je glavni direktorat Evropske komisije za okolje štiri dni pred obravnavo peticije AAG v Evropskem parlamentu peticijo zavrnil. "Evropski komisar za okolje Potočnik pa o tem evropskih parlamentarcev ni obvestil. Isti dan, ko je bila obravnavana omenjena peticija, je sklical novinarsko konferenco," je pojasnil Malečkar in dodal, da Potočnik na tej konferenci ni omenil, da je peticija blokirana.

Komisar Potočnik je poudaril, da je vprašanje terminalov v Tržaškem zalivu resno in ga v Evropski komisiji na tak način tudi obravnavajo. "Trditve AAG so žaljive in nesmiselne. Nanje se preko medijev ne mislim več odzivati. Kar pa se tiče sodbe o mojem delu nasploh, pa priporočam, da za mnenje povprašate tiste, ki ga spremljajo celovito in podrobneje poznajo," je še poudaril Potočnik.

Na novinarski konferenci so člani AAG omenili, da naj bi se slovenska in italijanska stran pred kratkim srečali in razpravljali tudi o plinskih terminalih v Tržaškem zalivu. Kot so za STA pojasnili na ministrstvu, je šlo za sestanek strokovnjakov, za katerega sta se že pred časom dogovorila italijanska okoljska ministrica Stefania Prestigiacomo in slovenski minister za okolje Roko Žarnić.

Tako so italijanski strokovnjaki po informacijah ministrstva ta teden povabili slovenske eksperte v Rim, da bi jim predstavili in pojasnili svoja stališča do pripomb, ki jih je Slovenija posredovala Italiji v postopku čezmejne presoje vplivov na okolje za plinski terminal na morju ter priključni plinovod. Slovenski strokovnjaki menijo, da italijanska stran s svojimi pojasnili ni odpravila vseh dvomov glede čezmejnih vplivov omenjenih projektov, na katere opozarja Slovenija. Zato so se dogovorili, da bodo predstavniki Slovenije, ki so se udeležili sestanka, o tem v roku dvajsetih dni pripravili pisne pripombe in jim jih posredovali.

Komisija je po podatkih AAG Evropskemu parlamentu tako zamolčala novico o blokadi postopka preiskave. Parlament je namreč sprejel peticijo AAG in začel skupno preiskavo kršitev direktive EU o obvladovanju nevarnosti večjih nesreč, do katerih lahko pride zaradi nevarnih snovi (Seveso) in nepravilnosti v procesu za pridobitev gradbenega dovoljenja za terminale v Tržaškem zalivu.

Malečkar je pojasnil tudi, da so dokumenti o varnostnih vplivih gradnje terminalov sprva vsebovali podatke o možnostih vžiga v terminalu in širjenja nesreče izven "tovarniškega dvorišča". Ti podatki pa so bili kasneje, po podatkih AAG, ob posredovanju na Evropsko komisijo izbrisani.

V AAG opozarjajo, da je Evropska komisija navkljub številnim dokazom, ki jih je organizacija priložila, zamrznila preiskavo o nepravilnosti postopka pri presoji vplivov na okolje projekta plinskega terminala. Ko se je postopek preiskave začel, pa je komisija zahtevala blokado preiskave, in sicer, kot navajajo v AAG, na podlagi neresničnih izjav italijanskih organov.

AAG je preko svojega predstavništva v Italiji (AAG Greenaction Transnacional) že vložil ugovor na zahtevo za blokado postopka za kršitev direktive Seveso in vložilo novo peticijo na Evropsko komisijo za peticije zaradi pomanjkanja enotne študije domino efekta v Tržaški pokrajini.

Na današnjo novinarsko konferenco so v AAG povabili tudi evropske poslance iz Slovenije, ki pa se je niso udeležili. Obenem pa so tudi izpostavili, da o vplivih plinskih terminalov na okolje ni korektnega informiranja javnosti v Tržaškem zalivu.

V AAG se sprašujejo tudi o smotrnosti gradnje plinskega terminala v Tržaškem zalivu, kajti Furlanija - Julijska krajina ima po njihovih navedbah že dovolj energije, saj je deset odstotkov izvaža. So pa opozorili, da italijanska vlada omogoča, da četudi investitor v plinski terminal dela z izgubo, to pokrijejo italijanski prebivalci preko cene plina.